Miesięczne Archiwa: Luty 2014

Wycieczka do fabryki bombek 2.12.2013

W grudniu klasy 2a i 2d wybrały się na wycieczkę do Krakowa i fabryki bombek. Po zwiedzeniu zabytków w Krakowie ruszyliśmy do fabryki bombek. Po wejściu do niej, pani, która w niej pracowała poprosiła nas o odwieszenie kurtek do szatni. Później zaprowadziła nas do sali, w której mieliśmy pomalować swoje bombki. Wszyscy świetnie się bawili. Kiedy już skończyliśmy dekorować bombki, pani przewodnik zabrała nas do pokoju, w którym suszyły się gotowe bombki. Było ich naprawdę sporo! Na samym końcu wszyscy poszliśmy kupić sobie bombki i wróciliśmy do Podlesia. Bardzo milo wspominam ten dzień. Było naprawdę super!

Roksana S. klasa II a

W dniu 2.12.2013 pojechaliśmy na wycieczkę klasowa do Krakowa. Po zobaczeniu najważniejszych zabytków Krakowa pojechaliśmy do fabryki bombek. Rozpoczęliśmy od własnoręcznego wykonania bombki. Oglądaliśmy film, w którym przedstawiono w jaki sposób powstaje bombka choinkowa. Na koniec mogliśmy kupić te cudeńka, a własnoręcznie zrobioną otrzymaliśmy na pamiątkę. Zmęczeni i pełni wrażeń udaliśmy się do autokaru. Polecam wszystkim Kraków – jest pięknym miastem, a fabryka bombek ciekawym miejscem. Każdy z nas chciałby tam wrócić.

Karolina H. klasa II a

 

W styczniu na zajęciach kolorowaliśmy rysunki związane z zawodami artystycznymi. Rysunki przedstawiały: baletnicę, aktora, malarza, piosenkarza, kamerę i klaps filmowy, kredki, maski teatralne, dłuta i inne. Staraliśmy się, żeby rysunki byly kolorowe, wesołe i oddawały „artystyczny” charakter. Na przykład: jedna gitarzystka miała różowo-pomarańczowe włosy, druga – niebiesko –różowe, a  aktor różowe.

Oprócz wymienionych, do zawodów artystycznych zalicza się:  Projektant, dziennikarz, architekt, wizażysta, reżyser, artysta plastyk.

Aby zostać znanym aktorem lub piosenkarzem, trzeba skończyć uniwersytet, Akademię Muzyczną lub Akademię Sztuk Pięknych. Można też wygrać: „Must be the music”, „X-factor”  lub  „The voice of Poland”

Wszystko zaczęło się w listopadzie, kiedy nasza nauczycielka języka angielskiego zadała nam ćwiczenie z podręcznika. Trzeba było w kilku zdaniach napisać o swoim wymyślonym zawodzie. Pani poprosiła mnie, żebym napisał o górniku. W pewien styczniowy wtorek zaczęliśmy lekcję informatyki. Mieliśmy planowo pisać sprawdzian. Bardzo się zdziwiłem, gdy nasza pani z informatyki zaproponowała, żebym zamiast zaliczać klasówkę, przygotował broszurkę na temat zawodu górnika. Szybko opanowałem program i napisałem tekst. Broszurkę ozdobiłem obrazkami. Według mnie wyglądała bardzo ładnie. Pani powiedziała mi, że zamiast oceny ze sprawdzianu, dostanę stopień z wykonania broszurki.